X
تاریخ انتشار: یکشنبه 02 مرداد 1401 - 02:55
کد خبر: 18311
ماکرون: دستیابی به توافق درباره برجام همچنان ممکن است
 

ماکرون: دستیابی به توافق درباره برجام همچنان ممکن است

رئیس جمهور فرانسه گفت که دستیابی به توافق پیرامون برنامه هسته ای ایران همچنان ممکن است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دستیابی به توافق پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را همچنان ممکن دانست.طبق بیانیه کاخ الیزه، ماکرون در گفتگوی تلفنی با ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود گفت که دستیابی به توافق پیرامون برجام همچنان ممکن است.

این بیانیه می‌افزاید: ماکرون نسبت به عدم حصول پیشرفت در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ابراز نا امیدی کرد.رئیس جمهور فرانسه همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه در امور داخلی ایران، آزادی ۴ تبعه بازداشت شده فرانسه در ایران را خواستار شد.

گفتنی است که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ظهر روز شنبه در گفتگویی تلفنی ۱۲۰ دقیقه‌ای درباره راهکارهای تقویت همکاری‌های دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و چالش‌های عمده جهانی از جمله امنیت غذایی و امنیت انرژی مذاکره کردند.

رئیس جمهور کشورمان در این گفتگو با اشاره به رشد چشمگیر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان، تحریم‌های آمریکا ضد ایران را به ضرر اقتصاد جهانی به خصوص اروپا دانست.

رئیسی همچنین با تقبیح اقدامات و مواضع غیرسازنده آمریکا و کشورهای اروپایی، اظهار داشت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حصول توافق را در گرو حل و فصل کامل مسائل پادمانی و ارائه تضمین‌های لازم از جمله در قبال استمرار پایبندی معتبر طرف‌ها به توافق و تأمین منافع اقتصادی ملت ایران می‌داند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ماکرون: دستیابی به توافق درباره برجام همچنان ممکن است
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت