X
تاریخ انتشار: شنبه 13 شهریور 1400 - 01:51
کد خبر: 16619
نخستین ردیف پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
 

نخستین ردیف پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نفت گفت: نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
نظر سنجی: Article Rating

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، جواد اوجی امروز (جمعه، 12 شهریور 1400) پس از بازدید از بخش فراساحل و طرح‌های در حال تکمیل میدان گازی پارس جنوبی از جمله پالایشگاه فاز 14 در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد تا اولین سفر کاری‌ام را در بازدید از منطقه عسلویه تجربه کنم، در این سفر از مجموعه پالایشگاه‌های گازی، مجتمع‌های پتروشیمی و سکوهای بهره‌برداری پارس جنوبی بازدید داشتیم.

وی تأمین سوخت زمستانی را از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت نفت در سال جاری برشمرد و گفت: بیش از 700 میلیون مترمکعب یا به عبارتی 70درصد گاز مصرفی کشور از استان بوشهر و مجموعه پالایشگاه‌های فازهای دریایی پارس جنوبی تأمین می‌شود.

وزیر نفت با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران این بخش گفت: از مجموعه کارکنان صنعت نفت و بخش پیمانکاری که نهایت همکاری و تلاش را انجام دادند، تشکر می‌کنم.

اوجی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی بخش خشکی و فراساحل پارس جنوبی رو به اتمام است، گفت: در همین راستا شب گذشته جلسه‌ای با مجموعه مدیران پارس جنوبی در بخش بالادست و پایین‌دست و در حوزه پتروشیمی برگزار شد و در این جلسه آخرین وضعیت تعمیرات اساسی انجام‌شده، پروژه‌های در حال اجرا و چالش‌های پیش روی بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی مطرح و بررسی شد.

وی ابراز امیدواری کرد با تصمیمات اتخاذ شده در سال جاری نیز حداکثر بهره‌برداری و برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی انجام شود.

وزیر نفت درباره بازدید از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی نیز گفت: پالایشگاه این طرح، آخرین پالایشگاه زنجیره خشکی پارس جنوبی است که اولین ردیف شیرین‌سازی آن در فصل زمستان به بهره‌برداری خواهد رسید و به کمک شبکه گازی کشور می‌آید.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • نخستین ردیف پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت