X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 تیر 1398 - 01:05
کد خبر: 1666
٩٢ هزار شغل خانگی سال گذشته ایجاد شد
محمد شریعتمداری:
 

٩٢ هزار شغل خانگی سال گذشته ایجاد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته ٩٢ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی و در بخشهای مختلف در استانها ایجاد شد این قدم خوبی است که باید ادامه یابد
نظر سنجی: Article Rating

محمد شریعتمداری روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که در وزارت کار برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته ٢٧٠ هزار نفر موفق به اخذ مجوز در حوزه‌های مختلف مشاغل خانگی شدند و ۶٧ هزار نفر از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازرگانی به نقل از ایرنا،شریعتمداری افزود: با انتخاب سازمان توسعه‌ای و جمعی از پیشران‌ها ٨ استان به صورت آزمایشی انتخاب و ١٠ استان نیز به آن اضافه شد و در مجموع با مطالعه ٢١ استان در خصوص مزیت‌های مناسب انجام شده امیدواریم امسال بتوانیم با کمک نهاد توسعه‌ای ذیربط سازمان جهاد دانشگاهی و استفاده از پیشران‌ها در مناطق مختلف استان‌ها در توانمندسازی و آموزش، دسترسی به بازار، شبکه سازی و برندسازی موفقیت کسب کنیم.
وی اظهار داشت: در برخی مشاغل هنوز با دستگاه‌های ذیربط به تفاهم نرسیدیم به خصوص وزارت بهداشت که ظرفیت فوق العاده ای در این بخش برای مشاغل خانگی وجود دارد. با همکاری این وزارتخانه و سازمان بهزیستی می‌توانیم ایجاد مشاغل بیشتری را در دستور کار امسال قرار دهیم.
شریعتمداری گفت: با توافقی که با معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای توسعه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار برداشته شده است. تا کنون ۶٢٠٠ طرح توسعه اجرا شده که این طرح‌ها را سازمان جهاد دانشگاهی پیگیری می‌کرده و قدم‌های خوبی برداشته شده است که امیدواریم با توجه به وجود سه میلیون زن سرپرست خانوار در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کنیم.
وزیر کار گفت: افرادی که در دوران سربازی هستند نیز فرصت خوبی هستند که آنها را آموزش دهیم و مشاغلی را برای بعد از خروج آنها راه اندازی کنیم. همچنین همکاری‌هایی را با سازمان زندان‌ها برای بکارگیری خانواده‌ها و توانمندسازی آنها برای اداره امور هماهنگی شده است و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم.
وی اظهار داشت: مشاغل خانگی نه تنها در کشور ما بلکه در تمام کشورهای پیشرفته مورد توجه است و آنهایی که دارای تولید ناخالص داخلی بالایی هستند به این موضوع توجه می‌کنند و بازاریابی، مدیریت بازار، تحلیلگری اقتصاد، نویسندگی، ویراستاری و بسیاری مشاغل دیگر می‌تواند در لیست مشاغل خانگی مورد توجه قرا گیرد.
شریعتمداری گفت: در این دوره بیش از ١٣ هزار شغل خانگی مورد نظارت قرار گرفته است و ۴٠٠ بازارچه و نمایشگاه در سطح کشور برای عرصه محصولات تولیدی در خانه‌ها و دسترسی به بازار انجام شده و باید این روند امسال ادامه یابد.

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • ٩٢ هزار شغل خانگی سال گذشته ایجاد شد
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت