X
تاریخ انتشار: دوشنبه 28 تیر 1400 - 05:20
کد خبر: 15381
پس لرزه‌های سیاسی سیل ویرانگر در آلمان/ بالا گرفتن درخواست‌ها برای استعفای وزیر کشور
 

پس لرزه‌های سیاسی سیل ویرانگر در آلمان/ بالا گرفتن درخواست‌ها برای استعفای وزیر کشور

با توجه به ابعاد گسترده خسارات مالی و انسانی سیل ویرانگر در غرب آلمان، اپوزیسیون وزیر کشور را مسئول مستقیم این فاجعه دانسته و خواستار استعفای وی شدند
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ در سیل ویرانگر اخیر در غرب آلمان حداقل 160 نفر جان خود را از دست دادند و هزاران نفر در ایالات نوردراین- وست فالن، راینلند-فالتز و بایرن علیا خانه و کاشانه خود را از دست دادند و میزان خسارات مالی این سیل هم هنوز نامشخص است.

اپوزیسیون آلمان حالا "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان را مسئول ابعاد گسترده خسارات انسانی این فاجعه دانسته‌اند.

"هورست زیهوفر" قرار است امروز از مناطق سیل زده در غرب آلمان بازدید کند.

"مایکل تویرر"، معاون فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در آلمان انتقاد شدیدی به وزیر کشور آلمان وارد کرده و در این باره گفته است: این فاجعه تصویر یک شکست قابل توجه سیستمی را نشان می دهد که زیهوفر به عنوان وزیر کشور آلمان مسئول مستقیم آن است.

حزب چپ آلمان هم اعلام کرده که دولت هشدارها را جدی نگرفته و یا با تاکیدات لازم این هشدارها را به مسئولین مربوطه منتقل نکرد. یک مقام این حزب اپوزیسیون در آلمان اعلام کرد که این دو خطا غیر قابل بخشش و یک اشتباه جدی سیاسی است. یکی از مقامات این حزب اعلام کرد که با توجه به وسعت این فاجعه و سنگینی آن استعفای وزیر مربوطه (وزیر کشور) مناسب است.

این حزب اعلام کرد که در 10 جولای در سیستم طغیان اتحادیه اروپا EFAS هشدار وقوع سیل وجود داشت و همچنین کارشناسان سازمان هواشناسی آلمان هم از زمان و شدت طغیان آب رودخانه ها شگفت زده نبودند و از وزارت داخلی ایالات نوردراین وست فالن هم خبر داده شده بود که از دوشنبه هفته قبل آمادگی برای این فاجعه وجود داشته؛ اما این پرسش مطرح است که چرا به موقع در این باره به شهروندان هشدار داده نشد؟

وزیر اقتصاد آلمان هم خواستار شفاف سازی در این باره شده و گفته است: در اینجا مسئله سرزنش کردن افراد مطرح نیست بلکه موضوع بهبود اوضاع برای آینده مطرح است.

"کارل لایترباخ"، از مشاوران دولت آلمان و کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات آلمان هم در این باره گفته است: ما در مسئله حفاظت از شهروندان در برابر فجایع طبیعی دقیقا مانند حفاظت در برابر پاندمی ها آمادگی بدی داریم.

وی همچنین گفت: ما باید خود را برای این واقعیت و وقوع فجایع طبیعی و بیماری های همه گیر بیشتر در آینده آماده کنیم.

سیل اخیر ویرانگر در غرب اروپا در حالی که این اتحادیه تمام تمرکز خود را به‌روی غلبه بر بحران کرونا گذاشته بود شوک بزرگی را به مقامات این اتحادیه وارد کرد.

خبرگزاری فرانسه هم شمار تلفات سیل ویرانگر در اروپا را بیش از 180 نفر عنوان کرده است.

زیر آب رفتن جاده‌ها، مغازه‌ها و منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده آلمان، گل‌ولای شدید ناشی از آن و مفقود بودن ده‌ها نفر باعث شده است که مقام‌ها از احتمال افزایش تلفات خبر دهند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • پس لرزه‌های سیاسی سیل ویرانگر در آلمان/ بالا گرفتن درخواست‌ها برای استعفای وزیر کشور
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت