X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 اسفند 1401 - 10:57
کد خبر: 20340
پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی سفر‌های دریایی در خلیج فارس طی نوروز
 

پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی سفر‌های دریایی در خلیج فارس طی نوروز

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی سفر‌های دریایی در جنوب کشور طی ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی به نقل از مانا؛ مصطفی فاطمی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌سابقه سفر به استان‌های ساحلی جنوب کشور در ایام نوروز بوده‌ایم.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه امسال به طور ویژه در دو ماهه پایانی سال شاهد افزایش چشمگیر سفر‌ها به جزایر خلیج فارس و سواحل بندر عباس و بوشهر بودیم، انتظار می‌رود این روند تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: تمام استان‌های ساحلی جنوب شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان برنامه ریزی‌های جامعی در بخش گردشگری دریایی در نوروز انجام داده و برنامه‌های خود را در این زمینه به وزارتخانه اعلام کرده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: امسال سازمان بنادر و دریانوردی بسیار عملکرد قابل قبولی در جهت افزایش تعداد شناور‌های مسافربری و تفریحی در آب‌های خلیج فارس داشته است.

به گفته فاطمی، علاوه بر افزایش کمی، ایمنی و استاندارد بودن شناور‌ها به شدت مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی نیز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین سازمان بنادر و دریانودی در بخش ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه توریسم دریایی در بخش اسکله‌ها و ترمینال‌های مسافری نیز بسیار خوب عمل کرده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: نیرو‌های امداد و نجات دریایی نیز به تعداد کافی در ایام نوروز آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

مدیر کل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد حداقل رشد ۱۵ درصدی در سفر‌های دریایی در آب‌های خلیج فارس باشیم.

وی اذعان داشت: البته تحقق این پیش‌بینی به شرایط آب و هوایی بستگی دارد که امیدواریم در ایام نوروز، دریا توفانی نباشد تا مسافران بتوانند بدون معطلی و ترافیک بین جزایر و سواحل تردد کنند.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی سفر‌های دریایی در خلیج فارس طی نوروز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت