X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 اردیبهشت 1402 - 01:10
کد خبر: 20489
جزییات افتتاح ایستگاه متروی «علامه جعفری»/ مترو به باغ فردوس رسید
 

جزییات افتتاح ایستگاه متروی «علامه جعفری»/ مترو به باغ فردوس رسید

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با اشاره به تراکم بالای مسافران در خط ۴ متروی تهران، گفت: ایستگاه «علامه جعفری» هفته آینده افتتاح می‌شود و دارای مسیرهای ویژه معلولان و تجهیزات مناسب برای تردد افراد کم‌توان جسمی و حرکتی است.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ محسن هرمزی  با بیان اینکه خط ۴ متروی تهران به طول ۲۱ کیلومتر، شامل ۱۹ ایستگاه است، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه توسعه غربی خط ۴ از اواسط دهه ۹۰ خورشیدی در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: این بخش شامل مسیری به طول ۲/۴ کیلومتر و دارای ۳ ایستگاه است. نخستین ایستگاهی که در این بخش افتتاح می‌شود، ایستگاهی موسوم به «پروانه» در منطقه باغ فردوس و یا همان بلوار مرحوم ناصر حجازی خواهد بود؛ البته نام این ایستگاه به «علامه جعفری» تغییر پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه بیان کرد: ایستگاه علامه جعفری در منطقه ۵ شهر تهران قرار دارد که امکان دسترسی مسافران در محدوده‌ای کم برخوردار از نظر حمل و نقل عمومی انبوه‌بر را به شبکه خطوط مترو فراهم می‌کند.

هرمزی با اشاره به اینکه پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو مانند پروژه توسعه شرقی این خط، نیاز جمعیت قابل توجهی از شهروندان در غرب پایتخت را رفع می‌کند، بیان کرد: خط ۴ از زیر معابر پرترددی همچون خیابان‌های آزادی، انقلاب، پیروزی و شهرک اکباتان عبور می‌کند. این خط یکی از پرمسافرترین کریدورهای شرقی – غربی حمل‌ونقل درون شهری به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه توسعه غربی و شرقی خط۴، دسترسی بخش قابل توجهی از شهروندان به مراکز و اماکن مهم پایتخت را تسهیل می‌کند، یادآور شد: پروژه توسعه غربی خط ۴ در ادامه مسیر تکمیل خود، غیر از ایستگاه علامه جعفری، دو ایستگاه دیگر را شامل می‌شود که در صورت تأمین به موقع منابع مالی، امکان بهره‌برداری از آن‌ها در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ وجود دارد.

هرمزی با اشاره به اینکه برای ساخت این ایستگاه، عملیات عمرانی حجیمی از قبیل خاکبرداری، آرماتوربندی، بتن‌ریزی و نازک‌کاری انجام شده تا قفل افتتاح ایستگاه‌های پروژه توسعه غربی خط ۴ شکسته شود، تاکید کرد: ایستگاه موسوم به ایستگاه علامه جعفری، ایستگاهی نسبتاً وسیع به لحاظ زیربنا بوده و یکی از ایستگاه‌های عمیق این خط محسوب می‌شود. ایستگاه مذکور با بهره‌برداری از ورودی غربی آن، در اختیار مردم قرار می‌گیرد و  پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های توسعه شرقی و غربی خط ۴ مترو، حداقل ۳۰ درصد به جمع مسافران کنونی این خط پرمتقاضی افزوده شود.

از تقاطع خط ۴ مترو با خطوط ۵ و ۶ در بال غربی تا مناسب‌سازی ایستگاه «علامه جعفری»

وی افزود: پروژه توسعه غربی خط ۴ در دو ایستگاه با خطوط ۵ و ۶ مترو ایستگاه تبادلی داشته و همین امر باعث تسهیل دسترسی مسافران به سه خط مذکور می‌شود و ایستگاهی که هفته آینده افتتاح می‌شود، مانند سایر ایستگاه‌های بهره‌برداری شده اخیر، دارای مسیرهای ویژه معلولان و تجهیزات مناسب برای تردد افراد کم‌توان جسمی و حرکتی است.

مدیرعامل متروی تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشخصات فنی ایستگاه علامه جعفری بیان کرد: طول سکوی این ایستگاه ۱۵۸متر و عمق آن نیز ۳۴ متر از سطح زمین است. همچنین ۷ دستگاه پله برقی و ۴ دستگاه آسانسور در این ایستگاه نصب شده است و برای ساخت این ایستگاه ۹۵هزار متر مکعب خاکبرداری، ۵۸۰۰ تن آرماتوربندی، ۵۶ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۱۰ هزار مترمربع نیز نازک‌کاری انجام شده است.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • جزییات افتتاح ایستگاه متروی «علامه جعفری»/ مترو به باغ فردوس رسید
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت