X
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مرداد 1398 - 10:00
کد خبر: 2977
کمیته فرش در استان خراسان رضوی باید تشکیل شود
استاندار خراسان جنوبی:
 

کمیته فرش در استان خراسان رضوی باید تشکیل شود

استاندار خراسان جنوبی فرش را یکی از مزیت‌های این استان عنوان کرد و گفت: با بسیج امکانات در سطح استان و کشور تفاهم‌نامه ای با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری منعقد می‌شود که تمرکز آن روستاهایی با این ظرفیت و مزیت است.
نظر سنجی: Article Rating

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست ساماندهی و بهبود کسب و کار حوزه فرش استان خراسان جنوبی افزود: سند توسعه فرش استان در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شود که یکی از الزامات آن داشتن اطلاعات دقیق از این حوزه است. 

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازگانی به نقل از ایرنا،وی با اشاره به وجود چرخه کامل تولید فرش در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ابراز امیدواری کرد که با محوریت این نهاد و مشخص شدن دستگاه‌های معین تا پایان دولت دوازدهم عدد اشتغال این بخش به رقم مطلوبی برسد. 

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با داشتن چرخه تولید فرش می تواند الگوی مناسبی در جهت توسعه صنعت فرش باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نیازمند تدوین سند توسعه فرش در استان هستیم، نبود آمار را یک ضعف دانست و اظهار داشت: کمیته فرش در استان باید تشکیل و بانک اطلاعاتی به روز نیز تکمیل شود. 

وی گفت: داشتن اطلاعات دقیق مهم است و اولین ماموریت این کمیته تدوین سند توسعه فرش در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. 

معتمدیان افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه آموزش داریم که در راستای توسعه استان می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و توانمندسازی قالی‌بافان باید در دستور کار قرار گیرد گفت: درخواست ۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه از مطالبات استان است و ارایه تسهیلات ارزان قیمت در راستای کمک به قالیبان نیز پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: پشتیبانی فنی نیز باید در چرخه تولید فرش دیده و به بازاریابی داخلی و خارجی توجه شود. 

وی یکی از اولویت‌های استان را تولید و اشتغال است اعلام کرد و گفت: در ماه‌های اخیر مزیت‌های نسبی استان شناسایی و روی آن تمرکز شده است. 

معتمدیان ادامه داد: علی‌رغم اینکه مهاجرت از روستاها در استان قابل توجه است اما ۴۱ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهد لذا تدوین سند توسعه روستایی با استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود مورد انتظار خواهد بود. 

وی با اشاره به اقلیم خشک خراسان جنوبی گفت: توسعه کشاورزی در چنین شرایطی به مشکلات استان افزوده که یک مورد آن تامین آب شرب است. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بخش کشاورزی با سهم ۲۸ درصدی اشتغال، ۹۱ درصد آب استان را مصرف می‌کند اما بخش صنعت با ۲ درصد مصرف آب، ۳۸ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است. 

وی با تاکید بر اینکه تدوین سند جامع آب مطالبه جدی استان است افزود: این امر در دستور کار شورای عالی آب قرار گرفته و به تصویب رسیده است. 

معتمدیان با بیان اینکه کاهش سطح زیرکشت مدنظر نیست گفت: با توجه به تبخیر چهار برابری و محدودیت‌های استان انتظار می‌رود خراسان جنوبی رتبه اول کشت گلخانه‌ای را به خود اختصاص دهد در صورتی که الان رتبه آخر است. 

وی افزایش کشت گلخانه‌ای را یکی از اولویت‌ها برشمرد و افزود: با مکانیزه کردن آبیاری می‌توان حوزه کشاورزی را مدیریت کرد. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفته، مولد بودن روستاها است زیرا علیرغم اقدامات عمرانی و زیرساختی خوب در ۴۰ سال گذشته، اما همچنان شاهد مهاجرت از روستاها هستیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین هزینه‌های عمرانی استان در مناطق روستایی بوده است افزود: یکی از اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشتغال روستایی بوده که با استقبال خوبی مواجه شده است. 

معتمدیان بر تدوین سند توسعه روستایی به شکل بومی تاکید کرد و گفت: با ساماندهی رسته‌های شغلی و مزیت‌های منطقه می‌توان به این هدف نزدیک شد. 

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای اخیرا با موضوع دام بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد که امیدواریم تا ۲ سال آینده شاهد تحول خوبی در حوزه اشتغال باشیم.
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: حجم سرمایه گذاری این تفاهم نامه ۳۰۰ میلیارد تومان است که خراسان جنوبی را به هاب منطقه‌ای شتر تبدیل می‌کند و پیش بینی می‌شود ایجاد ۱۰ هزار اشتغال از دستاوردهای آن باشد. 

انتهای پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • کمیته فرش در استان خراسان رضوی باید تشکیل شود
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت