X
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 آذر 1401 - 10:32
کد خبر: 18927
شاخک بورسی ها تیز شد/ دلیل هجوم پول به تمامی گروه‌ها
 

شاخک بورسی ها تیز شد/ دلیل هجوم پول به تمامی گروه‌ها

بازار روز گذشته را در شرایطی آغاز کردیم که خبر افزایش نرخ ارز نیمایی به سرعت در بازار پخش شد و همین اتفاق کافی بود تا شاخک سرمایه گذاران تیز شود؛ سرمایه‌گذارانی که تا مدت ها در انتظار چنین سناریویی بودند.
نظر سنجی: Article Rating

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی؛ کارشناس بازارسرمایه گفت: بازار صبح دیروز متعادل آغاز شد و به تدریج با افزایش تقاضا همراه شد و این رویه تا اواخر وقت بازار ادامه داشت؛ بنابراین برتری خریداران در کلیت بازار وجود داشت و از این حیث تفاوتی بین شاخص کل و شاخص هم وزن نبود و رشد هر دو شاخص به یک میزان رقم خورد.

وی در ادامه افزود: رشد نسبتاً سنگین بازار دیروز در شرایطی رقم خورد که در هفته های گذشته چنین تقاضا و ورود پولی را در بازار شاهد نبودیم. همچنین رشد نرخ ارز آزاد و نرخ ارز نیمایی موتور محرک تقاضای بازار بود و بر اساس این گزارش دیروز به جز صندوق های با درآمد ثابت تمامی گروه های بازار با ورود پول همراه شدند.

به گفته این فعال بازارسرمایه؛ کانه های فلزی، صندوق طلا، بانک ها، فلزات اساسی، دارویی ها و خودروسازان به ترتیب با بیشترین ورود نقدینگی حقیقی‌ها مواجه بودند.

خاتونی اظهار داشت: بازار دیروز را در شرایطی آغاز کردیم که خبر افزایش نرخ ارز نیمایی به سرعت در بازار پخش شد و همین اتفاق کافی بود تا شاخک سرمایه گذاران تیز شود؛ سرمایه گذارانی که تا مدت ها در انتظار چنین سناریویی بودند.

این مدیر خوشنام خاطرنشان کرد:  روزگذشته دلار نیما تا آستانه 30 هزار تومان رقابت شده است؛ بنابراین انتظار تثبیت نرخ ها بالای 30 هزار تومان، در ماه های پایانی سال وجود دارد و اینک تحلیلگران سناریوهای بدبینانه خود را به سرعت بازبینی کرده اند و بر ارزندگی بازار صحه گذارند.

وی افزود:  اگرچه هنوز ورود پول سنگینی به بازار نداشتیم؛ اما افزایش حجم و ارزش معاملات به همراه تداوم ورود پول حقیقی ها به بازار، به تدریج نوید شروع دور تازه ای از رشد بازار را می دهد.

این کارشناس بازارسرمایه بیان داشت: رشد دلار تنها اتفاق مهم بازار دیروز نبود. دیروز بازار سهام با خبر واگذاری‌های گسترده بلوک های سهام پالایشی بانک صادرات همراه بود و بلوک 1.55 درصدی شبریز یک جا و به صورت نقد با قیمت پایه هر سهم 2500 تومان واگذار می شود. همچنین بلوک 1.72 درصدی شتران یک جا و به صورت نقد با قیمت پایه هر سهم 950 تومان واگذار می شود. بلوک 4.78 درصدی شپنا یک جا و به صورت نقد با قیمت پایه هر سهم 1350 تومان واگذار می شود.

خاتونی در ادامه گفت:  تعداد 5 میلیارد سهم پالایش نفت بندرعباس (معادل 3.83%  از کل سهام) توسط بانک صادرات در روز چهارشنبه مورخ 1401.09.30 در بازار اول بورس اوراق بهادار به صورت یک جا و نقد عرضه خواهد شد؛ همچنین قیمت واگذاری ها همگی تفاوت قابل ملاحظه ای با قیمت تابلو معاملاتی داشت.

این تحلیل‌گر بازار در نهایت عنوان کرد: اخیرا نیز صادرات بلوک خودرویی خود را آگهی کرده بود، اما فعلا خریداری نداشت؛ از طرفی هم نداشتن خریدار برای بلوک خودرو مسئله عجیبی نبود.

انتهای‌پیام/

نظر سنجی
اشتراک گذاری
تصاویر
  • شاخک بورسی ها تیز شد/ دلیل هجوم پول به تمامی گروه‌ها
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

 
  • banner
  • pegah1
  • famran
  • Untitled-24
  • bank-sh
  • _D8_A7_D8_AA_D8_A7_D9_82_20_D8_A8_D8_A7_D8_B2_D8_B1_DA_AF_D8_A7_D9_86_DB_8C_20_D8_A7_D9_84_D8_A8_D8_B1_D8_B2
  • ezweb1
طراحی سایت